3 Nisan 2019 Çarşamba

"Şu anki gençlik için telefon neyse, bizim için de radyo oydu."



Merhaba, bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

- Merhaba, ben Hilmiye Tutal. 1947 doğumluyum, 72 yaşındayım. İstanbul'da yaşıyorum, emekliyim.


Size bugün radyo ile ilgili sorular soracağım. İlk olarak radyoyla tanışmanız nasıl oldu?

- Radyoyla ilk olarak çocuklukluk zamanlarımda tanıştım.  
Çocukluk yıllarım tamamen radyo ile geçti diyebilirim. Herkes evde toplanır ve radyo başında gününü geçirirdi. 


Radyoyla ilgili ilginç bir anınız var mı?

- Radyoyla ilgili ilginç bir anım yok fakat ninemler eskiden radyonun içinde küçük insanlar olduğunu sanırmış, frekanslarla olduğuna inanmazlarmış.


Eski radyoların görünümünü anlatabilir misiniz?

- Önünde birkaç tuşu olan, ahşaptan, küçük bir radyomuz vardı.


O zamanlar radyo için bir nevi sizin için sosyallik aktivitesi de diyebilir miyiz?

- Aslında diyebiliriz. Çünkü bazen radyo dinlemek için arkadaşlarımızla evde toplanırdık. 


Radyonun size katkıları neler?


- Haberleri, radyodaki müzikleri ve hatta bazen maçları bile oradan dinlerdik. Birçok değişik program da vardı, şu an aklıma isimleri gelmiyor ama çok severdim. Bir nevi bizim için yeni şeyler öğretiyor ve eğlendiriyordu.


Radyo sizi olumlu olarak mı etkiliyordu yoksa olumsuz diyebileceğiniz yönleri de bulunuyor muydu?

- Bir bakıma olumlu, bir bakıma olumsuz yönleri vardı. Her bilgiyi radyodan alıyorduk, her şeyi radyodan dinliyorduk bu iyi bir şey. 
Olumsuz bir örnek vermem gerekirse... Sanırım yok. Yapacağımız şeye engel olmuyordu. İşimizi yaparken de radyoyu dinleyebiliyorduk.


Radyoyu çok önemser miydiniz?

- Evimizin en önemli eşyası o zamanlar radyoydu diyebilirim. Şu anki gençlik için telefon neyse, bizim için de radyo oydu.


Evinizde radyo bulunuyor mu?

- Bulunuyor fakat eski tip radyolardan değil. En son 15 sene kadar bir süre önce tekrardan merak ederek almıştım dinlerim diye, fazla kullanamadım.


Sizce radyo mu, televizyon mu?


- Eskiden olsa radyo derdim, ama şu an televizyon. Radyolarda o eski tadı alacağımı sanmıyorum.
                                                                                    

Sorularımı yanıtladığınız için çok teşekkür ederim.

- Sorularına yanıt verebildiysem ben teşekkür ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder